Lista produktów marki Donnafugata

wina donnafugata

Historia wina Donnafugata

1851-1990

Początki

Na Sycylii rodzina Rallo z pasją wkroczyła w świat wina podążając śladami angielskich przedsiębiorców. W 1983 roku historyczne rodzinne winnice w Marsali stały się bijącym sercem nowej działalności przedsiębiorczej: Donnafugata, założona przez Giacomo Rallo, wizjonerskiego przedsiębiorcę czwartego pokolenia wraz z żoną Gabriellą, pionierem wysokiej jakości uprawy winorośli. W 1990 roku dołączyły do nich ich dzieci José i Antonio

Czytaj więcej

 

wino donnafugata

1983

Innowacyjna i zrównoważona rzeczywistość

Nazwa Donnafugata nawiązuje do powieści II Gattopardo (Lampart) Tomasiego di Lampedusy, której akcja toczy się na wzgórzach hrabiny Entellina, gdzie historia firmy się rozpoczęła. Oznacza "uciekającą kobietę" i przypomina historię królowej, która znalazła schronienie w tej części Sycylii, gdzie obecnie rodzina Rallo uprawia winorośl.

Donnafugata ma ponad 30-letnie doświadczenie w zrównoważonych dobrych praktykach: nie stosuje herbicydów i nawozów chemicznych, produkuje czystą energię, oblicza ślad węglowy i wodny, ma na celu ochronę krajobrazu i różnorodności biologicznej oraz poprawę terytorium. Donnafugata jest członkiem Fundacji SOStain Sicily, której celem jest realizowanie praktyk zgodnych z celami Agendy ONZ na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030.

wysokiej jakości wino donnafugata

1989

30 lat trwałości

Donnafugata zawsze wierzyła w zrównoważony rozwój i ma ponad 30-letnie doświadczenie w zakresie dobrych praktyk. Firma nie stosuje herbicydów i nawozów chemicznych, produkuje czystą energię, oblicza ślad węglowy i wodny, ma na celu ochronę krajobrazu i różnorodności biologicznej oraz poprawę kultury i terytorium. Donnafugata jest również członkiem Fundacji SOStain Sicily, której celem jest realizowanie modeli produkcji i konsumpcji zgodnych z celami Agendy ONZ na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030.

1994 

Dialog ze sztuką

Pierwsza etykieta ze znakiem towarowym, La Fuga, zrewolucjonizowała wizerunek etykiet tamtych czasów. Gabriella poznała ilustratora Stefano Vitale i zakochała się w jego fantastycznym stylu, natychmiast uchwycił pokrewieństwo ze sposobem bycia Donnafugaty.

Donnafugata Music & Wine, muzyczny projekt degustacyjny z José Rallo na wokalu. Wyjątkowe doświadczenie multisensoryczne, które dotyczyło specjalnych miejsc, takich jak Blue Note w Nowym Jorku.

1995

Pierwszy rocznik Mille e Una Notte (Tysiąc i jedna nocyc)

Pierwszy rocznik Mille e una Notte wymyślony przez Giacomo Rallo wraz z wielkim enologiem Giacomo Tachisem. Kamień milowy na ścieżce firmy, długowieczne wino kolekcjonerskie. Ikona włoskiej doskonałości.

2016-2020

Vittoria, Etna i partnerstwo z Dolce & Gabbana.

Wraz ze zbiorami w 2016 roku Donnafugata zainaugurowała swoje posiadłości na Etnie i Vittorii, mając na celu reprezentowanie niezwykłego potencjału Sycylii. Dbałość o szczegóły i pasja do Sycylii to wartości, które łączą Dolce & Gabbana i Donnafugata, dwie doskonałości Made in Italy. Efektem tej współpracy jest kolekcja win, niezwykłych ambasadorów Sycylii: Rosa, Tancredi, Cuordilava i Isolano.

wino donnafugata

Donnafugata dzisiaj, to 410 hektarów winnic, ponad 100 pracowników, 20 odmian winorośli i sprzedaż na 60 światowych rynkach oraz zachwycający majątek ziemski:

Marsala: zabytkowa winnica rodzinna

Pantelleria: winnice i winiarnie

Vittoria: winnice i winiarnie

Etna: winnice i winiarnie

Contessa Entellina: winnice, gaje oliwne i winiarnie

W naszej ofercie dostępne są również inne wysokiej jakości wina sycylijskie

Aktywne filtry

Donnafugata TANCREDI Dolce&Gabbana Terre...

535,00 zł
Availability: 1 In Stock

Lampart (wł. Il Gattopardo). Luchino Visconti reżyseruje Lampedusę, a w rolę Tancrediego wciela się Alain Delon. Niewyczerpane źródło inspiracji także dla Dolce&Gabbana, które wraz z Donnafugatą stworzyło skoordynowany obraz tego „rewolucyjnego” wina, oddając hołd właśnie Lampartowi, a w szczególności kontrastowi między tradycją a nowoczesnością. Podczas gdy złote, niebieskie i wijące się linie barokowej inspiracji celebrują splendor podupadającej arystokracji, czerwień, zieleń i figury geometryczne nawiązują do nowych wartości rewolucyjnych, które pojawiły się na Sycylii po zjednoczeniu Włoch i które zapowiadają współczesną historię wyspy. I pamiętajmy o zjawiskowej Claudii Cardinale!

Donnafugata CUORDILAVA Dolce&Gabbana Etna Rosso DOC
  • Obecnie brak na stanie

Donnafugata CUORDILAVA Dolce&Gabbana Etna Rosso...

845,00 zł
Availability: Out of stock

Cuordilava, to serce z lawy. Dolce&Gabbana czerpali inspirację z koloru magmy, aby stworzyć kapsułkę i rypsową wstążka pudełka, natomiast grafika etykiety i opakowania nawiązuje do tradycyjnych motywów i stylów Sycyli. Prawdziwą bohaterką pozostaje jednak Etna, zanurzona w sugestywnym, niemal baśniowym pejzażu, który przywołuje rycerskie opowieści gawędziarzy i sceny teatralne z Opera dei Pupi.